Παρασκευή 29 Ιουλίου 2016

ΟΔΗΓΙΕΣ / ΥΛΗ ΓΙΑ ΤΗΝ ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ ΤΩΝ ΜΑΘΗΜΑΤΩΝ ΤΗΣ ΚΑΘΗΓΗΤΡΙΑΣ Ζ. ΓΑΒΡΙΗΛΙΔΟΥ



ΕΠΙΠΕΔΑ ΑΝΑΛΥΣΗΣ ΤΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΙΙ ΓΛΩ304

Για την εξέταση του μαθήματος οι φοιτητές αποστέλλουν με μέιλ στο zoegab@otenet.gr έως 30 Αυγούστου 2016 (11.59 μμ) αρχείο όπου έχουν απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις στο τέλος κάθε κεφαλαίου από το βιβλίο της Θεοδοσίας Παυλίδου Επίπεδα Γλωσσικής Ανάλυσης. Το βιβλίο έχει διανεμηθεί στους φοιτητές και αντίτυπό του υπάρχει στη βιβλιοθήκη της σχολής. Στο ΘΕΜΑ του μέιλ γράφουν ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩ 304


ΜΑΘΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΑ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΓΛΩΣΣΑΣ ΓΛΩ 303

Για την εξέταση του μαθήματος οι φοιτητές αποστέλλουν με μέιλ στο zoegab@otenet.gr έως 30 Αυγούστου 2016 (11.59 μμ) αρχείο όπου έχουν απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις στο επισυναπτόμενο αρχείο με τίτλο ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ. Στο ΘΕΜΑ του μέιλ γράφουν ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩ 304.

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ/ΑΣΚΗΣΕΙΣ   

1) Γιατί και πώς μελετούμε την ιστορία μιας γλώσσας ;
2) Πώς περνάμε από μια γλωσσική δομή σε μια άλλη ;
3) Να αναφέρετε παραδείγματα που εξηγούν τη σημασία του λάθους στην εξέλιξη της γλώσσας.
4) Ποιες οι ιστορικές περίοδοι της Ελληνικής Γλώσσας ;
5) Οι προελληνικοί κάτοικοι της Ελλάδος και η γλώσσα τους.
6) Ποιοι οι γραμματικοί νεωτερισμοί της ΑΕ σε σχέση με την Ινδοευρωπαϊκή ;
7) Ποια ζητήματα σχετίζονται με την μελέτη των Ινδοευρωπαίων ;
8) Ποιες οι βασικές ομάδες ΑΕ διαλέκτων και ποια τα βασικά χαρακτηριστικά κάθε μιας ;
9) Τι προκάλεσε τη διαίρεση της ελληνικής σε διαλέκτους ;
10) Ποιοι οι λόγοι αλλαγής μιας γλώσσας ;
11) Πώς γίνεται δανεισμός μορφημάτων ;
12) Τι γνωρίζετε για τη μακεδονική διάλεκτο ;
13) Ποια τα εξελικτικά στάδια γραφής ;
14) Τι γνωρίζετε για το ελληνικό αλφάβητο ;
15) Ποια η διαφορά ανάμεσα σε μια συλλαβική, μία συμφωνική και μία φωνητική γραφή ;
16) Τι θα μπορούσε να αναπαριστά η παρακάτω ακολουθία γραμμάτων σε συμφωνική γραφή νμς ;
17) Να αποκωδικοποιήσετε τους ακόλουθους τύπους γραμμικής Β' εξηγώντας τις αλλαγές που επιτελούνται :
pa-ma-ko, to-ko-do-mo, e-ra-wo, o-pe-ro-si, re-qo-me-no, ka-ke-wo, i-jo-te, ki-to-no, e-so-to, e-e-si, a-na-mo-to, qi-si-pe-e.
18) Ακούτε συχνά να λένε "το δέρμα του μπουφάν μου είναι ευπαθή", "κρασί ημιαφρώδη", "υγιείς μαλλιά", βγάζετε κάποιο συμπέρασμα και ποιο ;
19) Υπήρχε κάποιος λόγος που τα ρήματα βάλλω, ψάλλω, στέλλω εξελίχθηκαν σε βάζω, ψέλνω, στέλνω ή η αλλαγή ήταν τυχαία ;
20) Τι αποδεικνύει η προφορά του άνδρας ως [andras], δένδρο ως [endro], κυτίον / κουτί ;
21) Τι γνωρίζετε για την Ελληνιστική Κοινή ;
22) Η λεξιλογική διαμόρφωση της Ελληνιστικής, Μεσαιωνικής και Νέας Ελληνικής ;
23) Ποιες οι φωνητικές αλλαγές κατά την Ελληνιστική, Μεσαιωνική και Νέα Ελληνική φάση της γλώσσας ;
24) Γιατί η τουρκική δεν μας δάνεισε ποιμενικούς όρους ;
25) Πώς θα σχολιάζατε τα ζεύγη τζάκι / εστία, ντουβάρι / τοίχος και πώς τα ζεύγη ερυθρός / κόκκινος, λευκός / άσπρος ;
26) Ποιες οι μορφολογικές αλλαγές κατά την Ελληνιστική, Μεσαιωνική και Νέα Ελληνική φάση της γλώσσας ;
27) Ποιες οι προφορικές κοινές μετά το 1453 ;
28) Τι γνωρίζετε για τον Αττικισμό και ποια τα αποτελέσματα της διγλωσσίας στο Βυζάντιο ;
29) Τι είναι το γλωσσικό ζήτημα ; Υπάρχει σήμερα γλωσσικό ζήτημα ;
30) Ποιες οι πηγές της ελληνιστικής και μεσαιωνικής φάσης της γλώσσας μας ;
31) Ποια τα νεοελληνικά ιδιώματα και διάλεκτοι και ποια η διαφορά ανάμεσα στη διάλεκτο και το ιδίωμα ;

ΜΑΘΗΜΑ ΙΣΤΟΡΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ 701ΓΛΩ

Για την εξέταση του μαθήματος οι φοιτητές αποστέλλουν με μέιλ στο zoegab@otenet.gr έως 30 Αυγούστου 2016 (11.59 μμ) αρχείο όπου έχουν απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις στο επισυναπτόμενο αρχείο με τίτλο ΓΛΩ 701. Στο ΘΕΜΑ του μέιλ γράφουν ΕΞΕΤΑΣΗ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΓΛΩ 701.


Α. Γλωσσική αλλαγή (Σύνολο 5)
  1. Τι είδους φωνολογική αλλαγή έχω στα ακόλουθα παραδείγματα (5 μονάδες):
αὓτη ‘κείνη
βρέχω>βροχή
πλούτιος>πλούσιος
γάλακτ>γάλα
θριξ/τριχός
Αφορδίτα/Αφροδίτη
Γεγραμμένος <γεγραφμένος
Χηρε / χαιρε
Ασκαλαπιός
Bhrater>φρατήρ

  1. Τι είδους μορφολογική αλλαγή έχω στα ακόλουθα παραδείγματα (3 μονάδες):
γιουβαρελάκι
χαμπουργκερ
πασουμάκι>πασούμι
έτσι/έκι
κουμπιούτερ
δάκρυον
ζαβλακώνω
θάλασσα/θάλασσας (αντί θαλάσσης)
συγγενεῦσι
η ψήφος / ο ψήφος

  1. Τι είδους σημασιολογική αλλαγή έχω στα ακόλουθα παραδείγματα (2 μονάδες)

      πονηρός πόδι (ανθρώπου/καρέκλας)
      ποιητής Λέσχη

      μοχθηρός Αγαθός

ΜΑΘΗΜΑ ΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟΣ ΚΑΙ ΣΧΕΔΙΑΣΜΟΣ ΓΛΩΣΣΙΚΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οι φοιτητές πρέπει να επικοινωνήσουν με μέιλ έως 30/7/2016 για να τους δοθεί εργασία ανάλογα με το τι εργασίες εχουν καταθέσει κατά τη διάρκεια του εαρινού εξαμήνου.






Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου