Τρίτη 4 Ιουνίου 2013

Ερωτήσεις προφορικών εξετάσεων Γλωσσολογία Β' εξαμήνου (Μαμ-Ω)

Αυτές είναι οι ερωτήσεις που έδωσε η κα Καμπάκη για τις προφορικές εξετάσεις του μαθήματός της στο Β' εξάμηνο (Μαμ-Ω). Προσοχή!!! Οι ερωτήσεις αυτές είναι ενδεικτικές... Τίποτα δεν τη δεσμεύει να αλλάξει τις ερωτήσεις ή ακόμα και να κάνει διαφορετικές!!

-Ποια αδυναμία της ανάλυσης σε άμεσα συστατικά οδήγησε στις Γενετικές Γραμματικές;
-Τι εννοούμε με τον όρο γενετική γραμματική;
-Γλωσσική ικανότητα
-Γλωσσική Επιτέλεση
-Πώς συνδέονται σημασιολογικά τα εξής ζευγάρια λέξεων
πάνω-κάτω παχύς -λεπτός όμορφος-άσχημος πατέρας-γιος παιδί-έφηβος κόκκινο-κίτρινο ελεύθερος –παντρεμένος ακούω-μιλάω καινούργιο-παλιό έλα-φύγε
-Ποια σχέση υπάρχει ανάμεσα στις παρακάτω προτάσεις

Έλα να σου κάνω μάθημα.

Έλα να μου κάνεις μάθημα.

Φέρε μου ένα ούζο!

Μου φέρνεις ένα ούζο;

Ένα ουζάκι σε παρακαλώ!

-Ποια η διαφορά μεταξύ διγλωσσίας και διπλογλωσσίας; Ποιος όρος χρησιμοποιείται σήμερα;
-Ποια είναι η πρότυπη γλώσσα;
-Έστω ότι χρησιμοποιείτε τα παρακάτω εκφωνήματα με σκοπό την επίτευξη επικοινωνίας. Αναφερθείτε με λεπτομέρεια στη δομή της κάθε πράξης, ποιοι προσλεκτικοί ενδείκτες χρησιμοποιούνται και για ποιο επικοινωνιακό αποτέλεσμα κάθε φορά.
(α) Για τόλμα να μου ξαναμιλήσεις έτσι!
(β) Δεχτείτε τα σέβη μου, κυρία μου!
(γ) Η γη είναι στρογγυλή.
(δ) Υποθέτω ότι συμπλήρωσες τη φόρμα!
(ε) Αχ και να ‘χα τα νιάτα σου!

-Πολυσημία - Συνωνυμία

-Tι είναι προσλεκτική δύναμη
-Tι ονομάζουμε προσλεκτικούς ενδείκτες

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου